گل رز A {TEXT-DECORATION: none; } #hd {width:100%; height:100px; text-align:right;font-size:36pt;color:#f7b72e;padding-right:50px;font-family:Times New Roman;font-weight: bold;padding-top: 50 px;} #ds {width:100%; text-align:right;font-size:9pt;color:#b31d1e;font-family:Tahoma;font-weight: bold;padding-right:60px;} body{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#ffffff;} .tt{background:url('http://www.mahtarin.com/weblog/o1.jpg') no-repeat left;height:303px; width:1003px; } .menu{width:142px; padding-right: 10px; padding-bottom: 20px; padding-top:20px;font-size:16pt;font-weight: bold;text-align:right;color:#fac434;} .ssmenu{font-size:9pt;color:#ffffff;text-align:center;} .smenu{direction:rtl;font-size:9pt;text-align:right;color:#ffffff;padding-bottom: 4px; padding-right:8px;} .smenu a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .smenu a:hover{text-decoration:underline;} .pmenu{height:38px; width:38px; padding-top: 3px;} .fmenu{ padding-top: 3px;padding-right:8px;color:#ffffff;text-align:center;font-family:tahoma;font-size:9pt;direction:rtl;} .post {color:#ffeed5;direction:rtl;padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 8px; padding-bottom: 25px;text-align:right;font-size:16pt;} .post a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .date a{color:#ffffff;text-decoration: none;}
گل رز



سرخ كردني ها چه بلايي سرتان مي آورد؟

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageسرخ كردني ها چه بلايي سرتان مي آورد؟

 

 

 

 

 

 

سرخ كردني ها چه بلايي سرتان مي آورد؟

 

 

محققان می گویند بسیاری از بیماری هایی كه آزارتان می دهد، به دلیل خوردن این نوع غذاها پیدایشان می شود

  مصرف سرخ کردنی مضرات زیادی دارد. از جمله ان به موارد زیر اشاره کرد:

 جنین كم وزن می شود

 محققان می گویند مصرف سیب زمینی سرخ كرده در طول بارداری، نوزاد را به خطر می اندازد. بررسی های آنها ثابت كرده كه مصرف سیب زمینی سرخ كرده در دوران بارداری برای رشد جنین بسیار مضر است و منجر به كاهش وزن او در زمان تولد می شود. به گفته آنها آكریل آمید یك ماده شیمیایی موجود در نشاسته های فرآوری شده مثل سیب زمینی سرخ شده، نان و چیپس است و خانم هایی كه میزان بالایی آكریل آمید مصرف می كنند، نوزادان كم وزنی به دنیا می آورند. در این مطالعه مشخص شد مادرانی كه در دوران بارداری از این ماده استفاده كرده بودند، نوزادانشان ۱۳۲ گرم سبك تر و سرشان ۳۳/۰ سانتی متر كوچك تر از دیگر نوزادان بوده است. محققان معتقدند كاهش وزن هنگام تولد عامل خطری برای ابتلا به بسیاری از بیماری ها در سال های اولیه كودكی است و پیامدهایی همچون كاهش قد، افزایش بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و پوكی استخوان در طول عمر را به همراه دارد.

 

 افسرده می شوید

 در حالیكه خوردن زیاد ماهی می تواند سطوح بالای اسیدهای چرب اشباع نشده را به بدن شما برساند و از افسردگی پیشگیری كند، خوردن سیب زمینی سرخ كرده تاثیری متفاوت بر جسم و روان شما دارد و باعث افسردگی می شود. محققان شعتقدند افرادی كه در رژیم غذایی خود از دسر و غذاهای چرب استفاده می كنند. ۵۸ درصد بیش از سایر افراد با احتمال ابتلا به افسردگی مواجهند. آنها می گویند اگر نمی خواهید افسرده شوید، باید رژیم غذایی سالم تری را انتخاب كنید و با خوردن آنتی اكسیدان هایی مانند میوه،‌ سبزیجات و ماهی خود را در برابر این بیماری ناتوان كننده بیمه كنید.

 

خنگ می شوید

 بررسی نتایج ۵ ساله محققان انگلیسی روی ۴ هزار كودكی كه در ۳ سالگی هله هوله و غذاهای آماده و فست فود مانند پیتزا و سیب زمینی می خوردند، نشان داد این كودكان با افت ضریب هوشی مواجه بوده اند. براساس این پژوهش ها، محققان می گویند سرخ كردنی ها می توانند برای هوش كودكان مضر باشند و توانایی یادگیری و استدلال را در آنها پایین بیاورند. از نظر محققان، داشتن برنامه غذایی سالم در سنین رشد اهمیت زیادی دارد. هر چند عادت دادن كودكان به مصرف غذاهای سالم كار دشواری است اما با كمی تلاش و ابتكار در آشپزی می توان آنها را به خوردن غذاهای مفید عادت داد.

 

 سوزش سردل می گیرید

 بسیاری از خانم های باردار در ۳ ماهه دوم بارداری از سوزش های آزاردهنده ای كه به سوزش سردل مشهور است خبر می دهند، اما محققان می گویند تجربه چنین حالتی با رژیمی كه این مادران انتخاب می كنند در ارتباط است. آنها معتقدند خانم های باردار برای كاهش سوزش سردل، به جای استفاده از مواد غذایی سرخ كرده، باید از غذاهای آبپز و بخارپز استفاده كنند. از آنجایی كه سوزش سردل بر اثر برگشت محتویات معده به داخل بخش پایینی مری و جابجایی رو به بالای معده و فشردگی معده توسط رحم به وجود می آید، رژیم غذایی مناسب در این شرایط می تواند مشكل مبتلایان به این عارضه را تسكین دهد.

 

 سرطان سینه می گیرید

 زنانی كه در كودكی و سنین قبل از مدرسه دائماً سیب زمینی سرخ كرده می خورده اند. بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. دانشمندان در یك پژوهش تازه با بررسی ۵۸۲ زن مبتلا به سرطان سینه و یكهزار و ۵۰۰ زن سالم كه همگی پرستار بودند، دریافته اند كه سیب زمینی سرخ كرده تنها غذای مشترك دوران كودكی زنان مبتلا به سرطان سینه بوده و با افزایش خطر سرطان سینه ارتباط دارد. همچنین در این پژوهش مشخص شد شیر باعث كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می شود. این در حالی است كه محققان معتقدند سرخ كردنی ها، با ابتلا به دیگر گونه های سرطان هم در ارتباط هستند و بیشتر از آنكه فكرش را بكنید، سلامت شما را به خطر می اندازند.

 

 نابارور می شوید

 غذاهای پرچربی كه از چربی های اشباع شده سرشارند، تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بالا نمی برند. این غذاها دشمن باروری مردان هستند و با كاهش تعداد اسپرم ها (سلول های جنسی مرد) می توانند باعث عقیم شدن آنها شوند. به گزارش ایسنا، پزشكان دریافته اند حجم اسپرم ها در مردانی كه زیاد مواد غذایی پرچرب مصرف می كنند تا حدود ۴۰ درصد كاهش می یابد و به علاوه كیفیت عملكرد اسپرم ها نیز در این مردان به مراتب نامطلوب تر از مردانی است كه كمتر مواد غذایی حاوی چربی های اشباع شده می خورند. چربی های اشباع شده در كره، گوشت های فرآوری شده، غذاهای سرخ كرده و سایر فست فودها و تنقلات استفاده می شوند و مصرف زیاد آنها به قلب و عروق آسیب می رساند و گذشته از هزار و یك تاثیر نامطلوبش، بچه دار شدن را به یك آرزو تبدیل می كند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:روغن - سرخ کردن غذا - تغذیه - ,

  توسط میلاد حسن زاده  |



ادرس بعدی ما : http://majidi1.blogfa.com

 

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل رز و آدرسhassanzadehmilad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فیلم های برتر هالیوود
مهسا
فوتبال
black rose
شمشیر آنلاین
وبلاگ هواداران استقلال
اپلود عکس
گل رز
every thing
محمد شریفی«مرجع خبری رئال مادرید»
کد آهنگ برای وبلاگ
صبا
پدرام رشید پور
دبیرستان تیزهوشان سقز
باشگاه نانو
سایت پزشکی
گل لاله
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

» 153532319
» اطلاعیه
 

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

نازترین عکسهای ایرانی

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 386
بازدید کل : 39975
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

داستان روزانه
دریافت همین آهنگ
Flying Icon